bok



VINTAGE - MARIE BIRDE

"Second hand, retro, vintage - kärt barn har många namn, men gemensamt är att det handlar om gamla, älskade kläder, alltifrån pärlbeströdda 20-talsblåsor till neonfärgade 80-talskreationer. Intresset för vintagemode har exploderat de senaste åren och varenda fashionista med lite värdighet äger minst ett par förföriska plagg från gångna tider.
I Vintage - en stilguide presenterar mode- och kulturskribenten Marie Birde trender genom tiderna. Läsaren får bekanta sig med designers och märken som Elsa Schiaparelli, Coco Chanel, Christian Dior, Katja of Sweden och Gul & Blå. Boken innehåller också praktiska råd om hur du hittar bästa kapen, vad som är bra att tänka på när du handlar, storlekar förr och nu och klädvårdsråd - så att skatterna håller att festa i. Intervjuer med samlare som Liselotte Watkins och Titiyo inspirerar till inköpsrundor både i butiker och på nätet. I boken finns också tips på de skönaste butikerna i Sverige och i modemetropoler som Paris, Milano och London."


Såg boken på blondinbellas blogg att hon hade denna bok, så jag spanade in den på internet och nu har jag ett mycket kraftigt måste-ha-känsla! Kostar ca tvåhundra kr, jag har redan reserverat den på biblan och kollat in alla näthemsidor.
Någon som äger den och har en recension?

Kommentarer
Postat av: Caisa

Jag är också sugen på att köpa den boken :) Men vet inte om jag ska slå till :P

2009-09-04 @ 21:44:48
URL: http://caisaj.blogg.se/
Postat av: LillaFossil

Åh jag tycker mycket om Marie Birde! Hon är så bra i STIL i P1.

2009-11-09 @ 07:00:45
URL: http://lillafossil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0